O nás

Naše filozofie

Hlavním cílem naší dětské skupiny je poskytnout dětem dynamický program, který reaguje nejen na intelektuální a tělesné potřeby, ale také na emocionální a sociální potřeby vyvíjejícího se dítěte. Klademe důraz na individuální přístup, na zdravý životní styl, na pohybové aktivity, na postupné adaptace, na pobyt venku za každého počasí, ale především přístupem k dětem laskavě a s respektem, k jejich hravosti, zvídavosti a společně k přátelským vztahům, které vedou ke spokojenosti dítěte.

Dětská skupina školka a jesličky by měla být místem, kde dítě může najít lásku a úctu, stejně jako intelektuální stimulaci. Proto, když vezmeme v úvahu vzdělání dítěte, měli bychom prohlížet na tento proces společensky i intelektuálně vše, co dítě cítí, ovlivňuje jeho nebo její touhu učit se. Ačkoliv nabízíme široké akademické osnovy, naším prvořadým zájmem je emocionální a sociální rozvoj dětí. Naše aktivity pomohou dětem postavit základy pro jejich sociální vztahy. Budeme podporovat nezávislost a sebedůvěru, spolupráci a respekt, a sociální povědomí o světě kolem nich. Děti budou považovány za jednotlivce uvnitř kolektivu a budou vyzváni, aby společně pracovaly na vzájemném obohacení.

V duchu rodinném, kde se děti cítí šťastně a pohodlně. Vzhledem k tomu, že domácí zkušenosti a školní praxe by neměly být od sebe izolovány, je nutná otevřená komunikace a kooperativní výměny mezi domovem a školkou. Rodiče a učitelé přinášejí kousky skládačky, které společně vytvářejí úplnější obraz. Tak můžeme společně pomoci každému dítěti rozvíjet svůj plný lidský potenciál.

Dítě by mělo cítit úspěch. Děti budou vystaveny stimulujícímu jazykovému prostředí. Budou mít spoustu příležitostí hovořit se svými učiteli a s ostatními dětmi, popisovat situace a vyjadřovat pocity. Naším cílem je poskytnout dynamické prostředí pro učení, kde děti budou mít právo rozhodovat se a vybírat z různých materiálů a hraček vhodných pro jejich stupeň vývoje. S filozofií Marie Montessori v mysli, se děti seznámí se cvičením praktického života. Jedná se o každodenní úkoly. V praktickém životě je důležité zapojit děti do přesných aktivit, což jim umožňuje se soustředit, pracovat vlastním tempem a zažít radost z dokončeného úkolu.

Program výchovné péče

Program výchovné péče je přizpůsoben dětem v období jejich velkého POHYBOVÉHO i ROZUMOVÉHO vývoje.

Plán výchovy a péče v dětské skupině probíhá v úzké spolupráci se zákonnými zástupci dětí a spolupráci dětské skupiny. Ve vztahu mezi pečujícími osobami a zákonnými zástupci panuje oboustranná důvěra, otevřenost a vstřícnost, respekt a ochota spolupracovat. Plán a program výchovné péče vymezuje základní požadavky a podmínky pro činnost a zahrnuje všechny složky výchovy.

Respektujeme individuální a věkové zvláštnosti dětí, maximálně podporujeme rozvojový potenciál u dětí, přizpůsobujeme se vývojovým, fyziologickým, sociálním a emocionálním potřebám dětí, napomáháme socializaci dětí ve skupině vrstevníků, doplňujeme rodinnou výchovu a respektujeme interkulturní zvláštnosti, nabízíme dostatek podnětů k aktivnímu učení a rozvoji osobnosti dětí, přispíváme k odhalení specifických potřeb dětí v oblasti výchovné a vzdělávací.  

Rozum, paměť, logika

Rozvíjíme rozumové schopnosti, děti seznamujeme s přírodou, s blízkým životním prostředím, seznamujeme je s věcmi a jejich vlastnostmi PROŽITKEM, při pohádkách rozvíjíme představivost a fantazii, rozvíjíme poznávací hry, různé básničky a říkadla, dramatizace pohádek, provádíme činnostně poznávací hry a BÁDÁME při vědeckých pokusech.  Trénujeme LOGICKÉ myšlení a podporujeme propojování MOZKOVÝCH HEMISFÉR.

Sebevědomí a kamarádství

Rozvíjíme u dětí SEBEVĚDOMÍ a přiměřenou SEBEDŮVĚRU, podporujeme KAMARÁDSKÉ vztahy a sociální chování, navozujeme radostné a veselé prožitky při hře nebo při malých oslavách, seznamujeme děti s jednoduchými pravidly ETIKETY a společenského chování. Navštěvujeme divadla a kulturní akce. Učíme děti komunikovat a PREZENTOVAT své nápady a znalosti. Učíme se pracovat s CHYBOU, a nebát se jí.

Pohyb a motorika

Zdravotní cviky napodobování zvířátek, věcí a činností, procvičování lezení, chůze, běhu, skoku, házení a cviky na obratnost a odvahu. Dětská JÓGA „Láli jóga“, cviky zaměřené na ZDRAVÉ DRŽENÍ TĚLA, rozvoj ROVNOVÁHY, AKOMODACE OKA, dráhy pro BOSOU NOŽKU, běžecká abeceda, HRY S MÍČEM, hry s motorickým padákem, OPIČÍ DRÁHY na zahradě a v přírodě. Rozvíjíme JEMNOU MOTORIKU prostřednictvím SMYSLOHRANÍ a MONTESSORI vybraných aktivit.

Pracovní činnosti, vědecké pokusy

V první řadě rozvíjíme u dětí SEBEOBSLUŽNÉ NÁVYKY, dále HRU se stavebnicemi různých tvarů a velikostí, stavění kostek na sebe, za sebou, ohraničený prostor, překlenutí prostoru, práce s různorodými materiály – přírodní materiály – listy, kytky, kaštany, hry s pískem, práce s plastelínou, práce s keramickou hlínou, vystřihování a lepení, navlékání, vhazování a vkládání předmětů, experimentace, apod. Při napodobivé hře kopírují děti činnosti dospělých – hra na obchod, na maminku, na kadeřnici, opraváře, uklízečku, lékaře apod.

Hudební a rytmická výchova

Hudebně pohybová výchova tanec, seznámení s hudebními nástroji, procvičování rytmu, rytmické hudební nástroje, zpěv-jednoduché dětské písničky, sluchová cvičení. Využíváme orffovy hudební nástrojeBoomwhackers. K rytmizaci využíváme i vlastní tělo. Součástí hudební výchovy je poslech VÁŽNÉ HUDBY, který je důležitý pro rozvoj mozku a spojů mezi neurony.

Kreativita a tvoření

V tomto věku děti malují voskovkami, křídami, uhlem, rudkou, vodovými nebo temperovými barvami, tuží, malují do klovatiny nebo tapetolu, mohou malovat prsty, celou dlaní, štětcem nebo špejlí. Podporujeme děti v NALEZENÍ VLASTNÍ KREATIVITY, necháváme jim volný prostor pro tvoření a PROŽITEK RADOSTI.

Náš tým

„VZDĚLÁVÁNÍ DĚTÍ JE NAŠE NEJCENNĚJŠÍ INVESTICE DO BUDOUCNOSTI!“

Náš dlouhodobě stabilní tým je pro nás prioritou, u malých dětí je důležitá pro jejich pocit bezpečí a snazší adaptaci. Přistupujeme a pečujeme o děti s láskou, přívětivým a vlídným jednáním, individuálním přístupem, laskavě a s respektem.

Většinu týdne dochází na dopolední program hlavní paní učitelka a k ní se střídají další kolegyně, mezi které patří naše dlouhodobě spolupracující chůvy či asistentky. Naši pedagogové absolvují vzdělávací programy, aby mohli naplňovat potřeby dětí se znalostí vývojové psychologie i fyzického vývoje dítěte.

Mgr. DOMINIKA KOS PRŮCHOVÁ, Ph.D.

Mgr. DOMINIKA KOS PRŮCHOVÁ, Ph.D., zakladatelka a ředitelka

Milí rodiče,

jsem zakladatelkou a ředitelkou našeho DC Mláďátka v Mladém.  Jsem také maminkou dvou dětí, osmiletého Maxmilianka a čtyřleté Lilienky. Školku a jesličky jsem založila v roce 2012 z toho důvodu, abych dětem vytvořila příjemné prostředí a mohla s nimi pracovat a vzdělávat je tak, jak si to zaslouží, tj. s respektem k jejich individualitě a k jejich zvídavosti. Zkušenost z některých mateřských škol, kterými jsem si profesně prošla při studiu ve zdravotnictví a speciální pedagogice mi k tomuto dala podnět, protože jsem se setkala i s ne moc přívětivým a podnětným prostředím pro děti a rodiče. Zaměřuji se na celostní přístup k dětem a k rodičům, které vnímám jako součást dětského centra a samozřejmě součást jejich dítěte, k čemuž mně dovedl můj dlouholetý osobní přítel pediatr Prof. MUDr. Miloš Velemínský, se kterým jsem se podílela na mnoha výzkumech a studiích v oblasti sociální pediatrie, tedy propojení sociálního a emočního prostředí dětí s jejich zdravím a psychickou pohodou. Protože…. „šťastné děti vyrůstají ve šťastném prostředí“.

Od roku 2015 se zabývám metodami vzdělávání se zaměřením zejména na rozvoj logického myšlení a intelektu dětí. Zaměřuji se na identifikaci nadaných předškoláků a následnou práci s jejich speciálními potřebami. Jsem garantem výchovně-vzdělávacího programu školky a jesle, lektorka výuky dětí metodou MENSA NTC ve spolupráci s Mensou ČR. Dětem sestavuji program aktivit tak, aby měly možnost „vyzkoušet, ochutnat, zažít, procítit“ co nejvíce vjemů, a abych jim ukázala co nejvíce barevný a veselý svět. Ze všeho nejvíce mně těší a nabíjí energií, když vidím na dětech spokojenost a výsledky našeho pedagogického působení. 

Mám ráda zpěv, hraji na zobcovou flétnu, miluji tanec, ráda čtu, zajímám se o logické hry a robotiku, velmi oblíbené mám zimní sporty především sjezdové lyžování a bruslení, a podnikám turistické výlety s rodinou do přírody a za poznáním.

MICHAELA PRŮCHOVÁ, zástupkyně ředitelky

Jsem maminkou dvou dospělých dětí a šťastnou babičkou 4 vnoučat. Ve školce a jesličkách pracuji společně s dcerou. Ze svého profesního života mám bohaté a dlouholeté manažerské zkušenosti v nadnárodní společnosti se zaměřením na PR a marketing. Svou komfortní zónu jsem před několika lety opustila, abych se věnovala s dcerou oboru, který se stal mojí srdeční záležitostí, neboť vzdělávání dětí předškolního věku má pro mě skutečnou a tu nejdůležitější hodnotu. V předešlých letech jsme společně s dcerou a rodinným týmem organizovali různé sportovní aktivity a závody pro děti a dospělé (Triatlonový závod, Dětský víceboj, animační programy pro děti atd.)
Volný čas věnuji nejraději své rodině, vnoučatům, cestování a sportovním aktivitám, mezi které patří plavání, pilates, nordic walking, a horská turistka.

MICHAELA PRŮCHOVÁ, zástupkyně ředitelky
JANA HEŘMANOVÁ

JANA HEŘMANOVÁ

pozice: pedagog, lektor anglického jazyka, lektor HDE kroužku

Jmenuji se Jana Heřmanová a jsem maminkou dvou kluků. V Mláďátkách pracuji na pozici anglického pedagoga pro třídy jesličky a školka. Má práce paní učitelky je mým posláním, ke všem dětem mám úctu, jsem s nimi ráda a vždy se na ně těším. Po maturitě na obchodní akademii jsem odletěla do Ameriky do státu Rhode Island, kde jsem pracovala dva roky jako au-pair a starala se o malou holčičku a studovala angličtinu. Po návratu jsem dostala nabídku v jazykové škole Helen Doron English, kde již devátým rokem pracuji jako lektorka anglického jazyka pro děti od tří měsíců do 19.let a také v létě vedu příměstské tábory.
Nejdůležitější ve vztahu k dětem je pro mě empatie. Udělám vše proto, aby děti v jesličkách a ve školce byly rády a zažívaly zde pohodu a pozitivní zážitky. Baví mě turistika a cestování a ráda trávím čas s rodinou a přáteli. V zimě ráda lyžuji a dříve jsem i pracovala jako instruktorka lyžování dětí i dospělých.

Bc. PETRA SEDLÁČKOVÁ

Jmenuji se Petra Sedláčková a jsem paní učitelka v jesličkách. Od roku 2022 jsem pracovala v Mláďátkách na pozici asistentky pedagoga a nyní vedu třídu jesliček. Práce s dětmi mě velmi naplňuje. Podporuji individuální přístup k dětem a zajímám se o alternativní směry vzdělávání. Vystudovala jsem obor předškolní a mimoškolní pedagogika na SPgŠ v Praze. Pracovala jsem 2 roky jako asistentka pedagoga u mentálně postiženého chlapečka, což mě dovedlo ke studiu speciální pedagogiky na Jihočeské univerzitě, které momentálně dokončuji. Mám praxi jak v běžné, tak i ve speciální mateřské škole. Ráda tvořím, kreslím, ve volných chvílích cvičím jógu.

Bc. PETRA SEDLÁČKOVÁ